Must have nowoczesnego salonu fryzjerskiego. Jak kreować swój wizerunek?

/ 11.01.2023
Autor: KEUNE

Konkurencja na rynku fryzjerskim jest ogromna. Coraz więcej wysiłku trzeba wkładać w reklamę i dbanie o renomę. Przecież od tego, jakie wrażenie zostawiamy, zależy to, czy klient skorzysta ponownie z naszych usług. Poznaj najnowsze trendy dotyczące salonów fryzjerskich i  dowiedz się, co sprawi, że Twoi klienci już zawsze będą do Ciebie wracać!

Liczy się pierwsze wrażenie
 
Salon fryzjerski kojarzy nam się z miejscem przyjemnym, komfortowym. Nie zapomnij więc, aby zadbać o wystrój jego wnętrza! Zainwestuj w jednolite i funkcjonalne umeblowanie salonu, a także wygodne fotele. Pamiętaj również o miejscu, w którym klient/ka będzie mógł/mogła komfortowo poczekać na swoją usługę - wyposaż je w kanapy oraz stolik. 
 
Bardzo ważne jest również odpowiednie oznakowanie wejścia. Widoczny, a zarazem estetyczny szyld nad drzwiami pozwoli klientom bez problemu trafić do salonu. Będzie także reklamą, zwracając na siebie uwagę przechodniów. 
 
Atmosfera to podstawa
 
Wizyta w salonie fryzjerskim to nie tylko pielęgnacja włosów, ale przede wszystkim okazja do relaksu. Jako fryzjer jesteś odpowiedzialny za tworzenie miłej atmosfery przez cały pobyt klienta w salonie. Dobrze będzie zadbać o czas, gdy klient czeka na wykonanie usługi, zapewniając możliwość zapoznania się z ofertą profesjonalnych kosmetyków do włosów czy aktualnymi trendami. O tym, jak powinna przebiegać rozmowa w salonie oraz jak najlepiej zwracać się do klienta, pisaliśmy już w innych artykułach na naszym blogu.
 
Dobrą atmosferę tworzą również takie elementy jak dodatki do wnętrz czy… przyjemny zapach! Zadbaj o to, aby w Twoim salonie po prostu ładnie pachniało :)

Budowanie zaufania kluczem do pozytywnego wizerunku
 
Zaufanie zbudujesz zarówno poprzez rozmowę i zainteresowanie klientem, jak i inne formy Twojego zaangażowania. O profesjonalizmie świadczyć będzie wiedza oraz chęć dzielenia się swoim doświadczeniem, a także produkty, których używasz. Bardzo ważna jest też reklama - przede wszystkim w Internecie - oraz aktywność w mediach społecznościowych. Dziel się wiedzą, twórz posty tematyczne, wrzucaj zdjęcia swoich prac oraz profesjonalnych kosmetyków do włosów. Nie zapominaj przy tym o oznaczaniu marki, dodając do swoich materiałów znacznik @keunehaircosmeticspolska. Część klientów wybierze się na wizytę do Twojego salonu fryzjerskiego głównie dzięki treściom, które zobaczy w social mediach oraz opiniom, które przeczyta w Internecie. Dbaj o swój wizerunek i autentyczność w sieci!
 
Postaw na nowoczesność
 
Media społecznościowe, własna strona internetowa, możliwość umawiania wizyt online to elementy, które powinny stać się codziennością. Tak samo jest z możliwością płatności kartą: posiadanie terminala to po prostu must have każdego salonu. Krokiem w przód, który na pewno pozwoli Ci wybić się na tle innych, będzie umożliwienie płatności blikiem. Zwracając uwagę na pielęgnację włosów, nie zapomnij również proponować swoim klientom ściągnięcia i z korzystania aplikacji mobilnej KEUNE Haircosmetics. Będzie to na pewno niemałym udogodnieniem.
 
Aby kreować pozytywny wizerunek swojego salonu, musisz równie dużo uwagi poświęcić elementom wystroju, jak i zaangażowaniu – zarówno na żywo, jak i (a może przede wszystkim) w Internecie. Bądź aktywny, twórz nieszablonowo i nie zapominaj o oznaczaniu naszej marki w postach! 

Must have nowoczesnego salonu fryzjerskiego. Jak kreować swój wizerunek?