Facebook, Instagram, Pinterest. Gdzie promować swój salon?

/ 29.12.2021
Autor: KEUNE

Obecność w social media jest w dzisiejszych czasach niemal obowiązkowa – to tam najłatwiej i najszybciej rozpromujemy swoje usługi, poinformujemy o nowościach i trafimy do nowych klientów. Jakie platformy warto wykorzystać w branży fryzjerskiej i w jakim celu ich używać?

Facebook: must have w kontakcie z klientem i promocji

„Jeśli nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz” - w tym lekko może przesadzonym stwierdzeniu kryje się sporo prawdy, szczególnie w przypadku sektora usług. Dziś nie jest już co prawda tak łatwo dotrzeć do swoich odbiorców za pomocą naturalnych zasięgów (niepromowanych postów), a sam Facebook nie cieszy się tak dużą aktywnością użytkowników, jak jeszcze parę lat temu. Nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie ta platforma przychodzi na myśl większości odbiorców, gdy szukają usług fryzjerskich w swoim mieście lub chcą skontaktować się z salonem. Wysłanie wiadomości na Facebooku jest często o wiele wygodniejsze niż telefon, a grupy lokalne czy tematyczne niejednokrotnie służą do zbierania opinii o danej firmie. Facebook jest również najlepszym miejscem do informowania klientów o usługach, nowościach, promocjach, ofertach specjalnych itp. Jeśli jednak chcemy, żeby dotarły one do większej grupy osób, konieczna będzie inwestycja w płatne kampanie reklamowe. Menedżer Reklam Facebooka to proste w obsłudze i skuteczne narzędzie, które pozwala bardzo precyzyjnie dobrać grupę odbiorców i kierować reklamy dokładnie do tych osób, do których chcemy dotrzeć. Wystarczy odpowiednio uściślić grupę pod kątem lokalizacji, wieku, zainteresowań i podobnych, istotnych dla nas kryteriów.

Instagram: estetyczna prezentacja usług

Profil na Instagramie sprawdzi się pod kątem tworzenia wizerunku firmy: tutaj liczy się przede wszystkim aspekt wizualny, a więc estetyczne zdjęcia czy filmiki. Za ich pomocą możemy zaprezentować konkretne zabiegi, stylizacje czy fryzjerskie metamorfozy, czyli bardzo lubiany przez odbiorców efekt „przed i po”. Ciekawą opcją są obecnie tzw. rolki, czyli krótkie filmiki, dość mocno promowane przez algorytm. Nie zapominajmy również o hasztagach, które wpływają na zasięgi i dają możliwość znalezienia naszej marki przez nowych odbiorców. Możemy też oczywiście promować posty na Instagramie za pośrednictwem panelu reklamowego Facebooka – trzeba jednak pamiętać, że w tym przypadku łatwiej zdobędziemy polubienia postów, natomiast inne cele reklamy mogą być nieco trudniejsze do realizacji.

Pinterest: budowanie marki z dużym zasięgiem

Ta platforma jest nieco rzadziej wykorzystywana w promocji salonów – nie znaczy to jednak, że trzeba z góry ją odrzucać. Pinterest może pełnić podobną rolę co Instagram, jako że jest kolejnym medium nastawionym przede wszystkim na zdjęcia. Tutaj jednak można poszerzyć pole działania i poza swoimi własnymi stylizacjami zamieszczać również różnego typu inspiracje, podpięte pod tablice tematyczne. Wiele osób szuka pomysłów na fryzurę właśnie na Pintereście – być może któregoś dnia trafi właśnie na nasz pin? W tym przypadku ważne jest odpowiednie opisywanie zdjęć hasłami, dzięki którymi odbiorcy łatwiej je wyszukają. Ponadto przy pinach dotyczących usług salonu warto zamieszczać link do strony lub profilu na Facebooku, żeby w razie potrzeby odbiorca mógł łatwiej do nas trafić.

Facebook, Instagram, Pinterest. Gdzie promować swój salon?