Czy trzeba być wszędzie? Sprawdź, które media społecznościowe są dla Ciebie!

/ 13.02.2023
Autor: KEUNE

Dobrze prowadzone konta w mediach społecznościowych mogą być jednym ze sposobów na zachętę do odwiedzin salonu fryzjerskiego, dotarcie do nowych klientów i budowanie relacji z nimi. Wiele osób promuje usługi salonu od razu we wszystkich miejscach, spędzając na tym dużo czasu, ale nie osiągając pożądanych rezultatów. Wynika to często z prowadzenia profili na platformach, na których potencjalni klienci praktycznie się nie pojawiają. Zatem czy trzeba jednocześnie być obecnym we wszystkich mediach społecznościowych?

Jak wybrać social media dla siebie?

Media społecznościowe to miejsce, w którym ludzie komunikują się, dzielą się informacjami, poznają wiadomości, szukają inspiracji. Dla skutecznej promocji salonu fryzjerskiego ważna jest obecność na tych platformach, w których klienci najczęściej spędzają czas. Aby zapewnić realne korzyści dla swojej firmy z działań w mediach społecznościowych, zacznij od zainteresowań, potrzeb i wartości odbiorców. Najłatwiejszym i najskuteczniejszym sposobem sprawdzenia, jakich kanałów potrzebujesz, jest zapytanie stałych klientów, z jakich źródeł korzystają.

Wyznacz cel i zdefiniuj grupę docelową

Aby wybrać platformy, które najbardziej pomogą w rozwoju marki salonu, przede wszystkim sformułuj cel. Zastanów się, co chcesz osiągnąć. Ważne jest dla Ciebie zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych odbiorców, zwiększenie rozpoznawalności salonu, a może komunikacja ze stałymi klientami i ich wspieranie? Drugim krokiem jest określenie grupy docelowej. Musisz dokładnie wyobrazić sobie, kim jest Twój klient (wiek, zawód, miejsce zamieszkania), ponieważ różne media społecznościowe mogą przyciągać różne typy odbiorców.

Facebook

Facebook to podstawowe miejsce komunikacji i świetna platforma do promocji fryzjerskich usług: zawiera wiele narzędzi do rozwoju biznesu, reklam i statystyk. Według rankingów to właśnie ta sieć społecznościowa jest uznawana za najpopularniejszą w Polsce. Tutaj możesz stworzyć własną społeczność, publikować posty i wideo, organizować wydarzenia. Tutaj też klienci często szukają usług i chętnie kontaktują się w sprawie wizyty. Zasięg Facebooka pod kątem wieku jest szeroki: największą grupę odbiorców stanowią osoby w przedziale 25-34 lata, natomiast nieco mniejsze, ale wciąż istotne: 18-24 oraz 35-44 lata.

Instagram

Instagram został wymyślony jako miejsce dystrybucji treści wizualnych, dlatego idealnie nadaje się do prezentacji wykonanych fryzur. Główną grupą docelową są kobiety w wieku od 15 do 50 lat. Instagram często służy poszukiwaniu inspiracji i nowych pomysłów, także w świecie fryzjerskim. Możesz tutaj opowiedzieć o swoim salonie za pomocą zdjęć i filmów, które łatwo wyedytujesz  bezpośrednio w aplikacji. Dużym plusem Instagrama i Facebooka jest to, że interaktywną historię można dodawać w czasie rzeczywistym. W swoich relacjach (Stories) możesz publikować bieżące realizacje, zaprezentować wyniki pracy fryzjerów, nowe produkty i usługi, recenzje kosmetyków do włosów oraz referencje od zadowolonych klientów.

TikTok

TikTok to świetne miejsce do promowania salonu fryzjerskiego, jeśli chcesz trafiać do młodszych odbiorców. Według statystyk z platformy tej korzystają w większości kobiety (69,8%), natomiast  kategoria wiekowa fanów TikToka wynosi do 34 lat. Marketerzy odkryli, że docelowi odbiorcy TikToka bardzo pozytywnie odbierają różne filmy instruktażowe dotyczące urody. Uwzględnij to przy tworzeniu swoich treści :)

Pinterest

Pinterest to serwis, który pozwala publikować zdjęcia, organizując je w kolekcje tematyczne. Użytkownik tworzy tu rodzaj interaktywnych albumów, którymi dzieli się ze znajomymi. To świetne miejsce do szukania inspiracji – na przykład pomysłów na nowe dania, fryzury, stylowy wygląd, urządzenie mieszkania. Platforma cieszy się popularnością wśród kobiet: stanowią one 70% użytkowników. Ta platforma daje możliwość znalezienia nowych usług i pomysłów, ale trzeba pamiętać, że wielu użytkowników nie sprawdza ich źródła - publikowanie zdjęć na Pintereście nie daje więc gwarancji, że klient zapisujący inspirację trafi do salonu.

Jak wybrać najlepsze media społecznościowe dla siebie? Zastanów się, jakie treści chcesz opublikować, jakie cele osiągnąć, w których sieciach społecznościowych reakcja i zainteresowanie potencjalnych odbiorców będzie większe. Dowiedz się, gdzie obecni są Twoi klienci i co będzie dla nich najbardziej atrakcyjne. Odpowiadając na te pytania, od razu zrozumiesz, które kanały komunikacji będą najskuteczniejsze w promocji Twojego salonu.

Czy trzeba być wszędzie? Sprawdź, które media społecznościowe są dla Ciebie!