Co najbardziej lubi Instagram, czyli jakie zdjęcia publikować

/ 17.08.2022
Autor: KEUNE

Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe stanowią nieodłączną część marketingu i ważny czynnik w rozwoju salonów fryzjerskich. To właśnie dzięki treściom i zaangażowaniu w Internecie zdobywamy najwięcej nowych klientów. O ile posty publikowane na Facebooku powinny zawierać w sobie wartościowy i ciekawy element tekstowy, o tyle Instagram najlepiej prowadzić, skupiając się na aspekcie wizualnym. Zobacz, jakie zdjęcia z Twojego salonu fryzjerskiego warto udostępniać, aby wybić się na tej platformie!

Po pierwsze, pokazuj swoją pracę - to właśnie ona najbardziej ciekawi odbiorców profilu, będących przecież potencjalnymi klientami Twoich usług. Zaprezentuj więc swój salon, jego wyposażenie, produkty do pielęgnacji włosów których używasz, stylizacje, lokalizację czy widok z zewnątrz. Pokaż, nad czym aktualnie pracujesz, uwzględniając szeroki zakres Twoich umiejętności i świadczonych usług. Spróbuj na bieżąco umieszczać zdjęcia lub krótkie filmiki na instastory albo tworzyć popularne w ostatnim czasie rolki: klipy wideo z podkładem muzycznym. Ich montowanie wcale nie jest skomplikowane, a atrakcyjnie stworzone materiały będą przyjemne w odbiorze dla użytkowników Instagrama oraz ciekawe dla jego algorytmu, zwiększając zasięgi Twojego konta.

Dbaj o wysoką jakość i estetykę zdjęć, które publikujesz. Pamiętaj, że mają być przede wszystkim przyjemne w odbiorze. Od mediów społecznościowych oczekujemy rozrywki i inspiracji – zwróć uwagę na to, aby Twoje treści były pozytywne. Uśmiechy na twarzach wzbudzają w odbiorcy zaufanie – wizyta w salonie fryzjerskim jest również formą relaksu! Poza tym najpiękniejszym efektem, z którym klienci powinni wychodzić z salonu, jest przecież pewność siebie i szczery uśmiech :)

Na atrakcyjność profilu wpływać będzie także różnorodność publikowanych zdjęć przy jedoczesnym zachowaniu odpowiedniego stonowania kolorów i możliwie jednolitej stylistyki. Codzienne stylizacje będą źródłem inspiracji dla nowych klientów, jednak najwięcej uwagi przykują nieszablonowe rozwiązania. Nie bój się kolorowych stylizacji włosów! Nieoczywiste zdjęcia będą wyróżniały się na tle tysięcy innych publikacji w tej tematyce. Kto wie, może ciekawa forma i wysoka jakość ich wykonania zachęci nieprzekonanych klientów do spróbowania czegoś całkowicie nowego!

Pamiętaj, że aktywność w mediach społecznościowych to nie tylko sposób na komunikację z klientami, ale również reklama Twojego salonu i sposób na wybicie się spośród innych. Instagram kojarzy się przede wszystkim z hasztagami: to dzięki nim użytkownicy mogą śledzić interesujące ich trendy i tematy. Nie zapomnij więc o załączeniu tematycznych hasztagów w każdym ze swoich postów. Używaj tych, które są najpopularniejsze, nie wymyślaj jednak własnych – ich stosowanie nie przyniesie żadnych praktycznych efektów. Unikaj też hasztagów ogólnych, na których widoczne są miliony postów - Twoje zdjęcia momentalnie wśród nich zniknie. Nie zapomnij o oznaczaniu współprac, na przykład z markami kosmetyków do włosów. Jeśli klient wyrazi taką chęć, możesz oznaczyć również jego konto i zaproponować udostępnienie posta.

Publikowanie w mediach społecznościowych powinno być także przyjemnością: twórz, inspiruj, publikuj, myśl nieszablonowo. Ważne, abyś był aktywny na swoim profilu, udostępniał treści tematyczne i oznaczał markę, z którą współpracujesz. Pamiętaj o jakości swoich zdjęć. Rozmazane czy nieestetyczne nie będą tworzyły spójnego i atrakcyjnego wizerunku. Obserwuj również konta o podobnej tematyce, szukając pomysłów na rozwój i publikacje.


Co najbardziej lubi Instagram, czyli jakie zdjęcia publikować