Branża fryzjerska na Facebooku. Zalety prowadzenia fanpage’a salonu
Trendy w komunikacji internetowej nieustannie się zmieniają, ale jedno pozostaje niezmienne: social media to wciąż jeden z podstawowych sposobów na kontakt z klientami, prezentację swojej oferty i dotarcie do nowych odbiorców. Prowadzisz fanpage swojego salonu na Facebooku? Sprawdź, czy w pełni wykorzystujesz jego możliwości!
Kontakt z klientami
Jedną z najważniejszych zalet prowadzenia profilu na Facebooku jest możliwość pozostawania w stałym kontakcie z odbiorcami. Regularna publikacja postów, prezentacja aktualnej oferty, odpowiadanie na komentarze i wiadomości - to wszystko ma znaczenie w budowaniu dobrych relacji z klientami. Dla wielu osób wysłanie wiadomości przez Messenger jest najwygodniejszą formą kontaktu, a Facebook jest jednym z pierwszych miejsc, które sprawdzają, aby dowiedzieć się czegoś więcej o firmie czy usługach. Stała aktywność na profilu oraz bieżące odpisywanie na wiadomości to niezbędne minimum, o jakie trzeba zadbać.
Wizualna prezentacja usług
Facebook, Instagram, a w ostatnim czasie również TikTok - to główne media, dające możliwość pokazania swojej oferty, a tym samym zachęcenia odbiorców do skorzystania z usług. Pamiętajmy, że kupujemy głównie “oczami”: ciekawe zdjęcie fryzury może być pierwszym, co skłoni odbiorcę do kontaktu. Dlatego warto zadbać o wysokiej jakości zdjęcia, które pokażą salon i wykonywane w nim usługi w najlepszy możliwy sposób oraz podkreślą to, co je wyróżnia.
Inspiracja + edukacja
W mediach społecznościowych szukamy przede wszystkim pomysłów i informacji. Stylizacje, metamorfozy (czyli zestawienie efektu “przed i po”), ale też treści poświęcone pielęgnacji włosów, krótkie porady czy posty wyjaśniające, jak działają poszczególne zabiegi - to wszystko może zainteresować Twoich fanów na Facebooku, a Ciebie pokazać jako eksperta, który dba o klientów i chce ich zainspirować lub przekazać im cenną wiedzę. Warto przemyśleć, jakie treści będą najciekawsze dla Twoich odbiorców, a następnie obserwować, które z nich cieszą się największą aktywnością na fanpage’u - to właśnie w tym kierunku warto iść.
Informowanie o promocjach i ofertach specjalnych
Facebook to najlepsze medium do publikacji bieżących informacji o nowościach, rabatach, promocjach, wydarzeniach czy innych tymczasowych akcjach. Po pierwsze dlatego, że to właśnie tam Twoi klienci spodziewają się znaleźć tego typu aktualności, a po drugie - możesz te posty promować i tym samym dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.
Dotarcie do nowych klientów
Facebook jest również jednym z najlepszych narzędzi reklamowych - pozwala dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców, wybranej pod kątem kryteriów takich jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania. Dzięki temu możesz kierować reklamę swoich usług dokładnie do tych osób, do których chcesz dotrzeć, a tym samym zwiększasz szanse trafienia do nowych klientów i wzbudzenia ich zainteresowania Twoją ofertą.